Friday, January 21, 2011

محشش فتح محل سماه: بقالة الاقمشة الكهربائية لحلاقة الاحذية الغذائية 

محشش سال صاحبه المحشش : إيه اخبار أبوك ؟؟ بعدين إفتكر ان أبوه ميت فكمل بسرعة: لسا في نفس الطربة ؟
***
مره اتنين مساطيل بيحششوا فواحد بيقول لصاحبه شايف النمله اللي فوق الجبل رد التاني وقاله اي واحده المغمضه ولا المفتحة

واحد قبل مايموت جمع ولاده التلاتة وحب يوصيهم يفضلوا ايد واحدة ،وأعطى لكبيرهم عود خشب كسره بسهوله أعطاه اتنين كسرهم بسهولة برضه أعطاه خمسين عود كسرهم بسهوله قال لهم طالما معاكم البغل ده مافيش خوف عليكم
***
كل ستات الارض اتجمعو واتفقو علي حاجه هي ان مفيش ولا واحده فيهم هتعمل اي حاجه في شغل البيت لمده اسبوع ، فات الاسبوع وعملو اجتماع تاني قالت الست الفرنسيه : انا قلت لجوزي مش هعمل اي حاجه في شغل البيت لمده اسبوع , اول يوم مشفتش حاجه , تاني يوم مشفتش حاجه , تالت يوم بدأ هو بيعمل شغل البيت قالت الست الهنديه : انا قلت لجوزي مش هعمل اي حاجه في شغل البيت لمده اسبوع , اول يوم مشفتش حاجه , تاني يوم مشفتش حاجه تالت يوم بدأ يخرجنا بره البيت وناكل بره علشان مش نبهدل البيت قالت الست العربية : انا قلت لجوزي مش هعمل اي حاجه في شغل البيت لمده اسبوع , اول يوم مشفتش حاجه , تاني يوم مشفتش حاجه , تالت يوم بدأت اشوف شويه بعيني الشمال
***
واحد صعيدي قرر القيام بعملية فدائية فقام الإخوة الفلسطينيين بتجهيز المتفجرات اللازمة ولفوها حول وسط الصعيدي وسهلوا له عملية دخول إسرائيل وأعطوه تليفون محمول ليكون على اتصال دائم بهم
الصعيدي:ألو أنا في وسط 2 يهود أموت نفسي؟
القيادات الفلسطينية: لا استنى شوية..
الصعيدي بعد مدة : أنا في وسط 10 يهود أموت نفسي؟؟
القيادات الفلسطينية :لا استنى شوية..
الصعيدي تاني: ألو.. أنا وسط 100 يهود أموت نفسي؟؟؟
القيادات الفلسطينية: أيوة..أيوة بسرعة يا بطل!!!
راح الصعيدي ضارب نفسه بسكينة….

طالب سأل الاستاذ ... هل القمر له رجول ؟ ..قال الاستاذ ( لا ) .. من قال لك هذا قال الطالب : سمعت ابوي يقول لأمي أرفع رجيلكي ياقمـــر
***
صعيدي ذهب الى المستشفى ، وبعد تحليل بوله قالت له الممرضة الحسناء ـ بولك فيه سكر . فظن الصعيدي بان الممرضة تغازله فقال ـ دنتي بولك اللي هوا زي العسل
***
 بلديات فتح محل انابيب غاز .. فجّر اسطوانتين فى وسط البلد .دعاية
***
بيسألوا شيخ ايه رأيك في فستان نانسي عجرم قال ضيق
وعاري وفاضح
بس لايق عليها بنت الكلب
***
اتنين صعايدة بيلعبوا شطرنج الملك مات مشلول 
***
واحد جا له ولد و صار عمره خمس سنين و ما يتكلم ...... في يوم الولد تكلم .... و قال : خالو....ثاني يوم ..... مات خالو .... بعد اسبوع .... قال : اخوي ...... ثاني يوم ..... مات اخوه ....... و بعد اسبوع قال : بابا ..... الاب كتب وصيته على اساس انه بيموت ثاني يوم ....... مات جارهم
***
مرة واحد محشش طلعلوا جني بس ها المحشش مش حافظ قرآن غنالوا طلع البدر علينا

واد بيغير من اخوه الي بيرضع جاب سم وحطو ع صدر امه تاني يوم ابوه مات
***





No comments:

Post a Comment